آشنایی با ۱۲ خوراکی دارای ویتامین C بیشتر نسبت به پرتقال

اگرچه مطالعات نشان می دهد که مصرف ویتامین C نمی تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند ، اما به طور کلی اســتفاده از مواد مغذی احتمالا” به کاهش مدت زمان بیماری و کاهش شدت علائم آن کمک می کند.علی رغم شهرت پرتقال در فراهم نمودن ویتامین C برای بدن ، در واقع یک پرتقال متوسط با دارا بودن ۶۹٫۷ میلی گرم ویتامین C ، کمتر از بسیاری از میوه ها و سبزی های معمول از این ویتامین برخوردار می باشد ؛

۱۲ مورد از این خوراکی ها موارد زیر هستند :

۱- فلفل چیلی

1479816038 12 میوه و سبزی حاوی ویتامین C ، حتی بیشتر از پرتقال • تغذيه و سلامت • همراه میهنی ها

نصف فنجان فلفل چیلی خرد شده یا قطعه قطعه شده حاوی ۱۰۷٫۸ میلی گرم ویتامین C اســت .علاوه بر آن محققان دانشگاه بوفالو دریافتند ترکیبی که فلفل چیلی را تند می کند احتمالا” به کاهش درد مفاصل و درد عضلانی نیز کمک می نماید.

۲٫فلفل دلمه ای قرمز

sweet red winter peppers jpg 12 میوه و سبزی حاوی ویتامین C ، حتی بیشتر از پرتقال • تغذيه و سلامت • همراه میهنی ها

‘); d.write(‘

یک فنجان فلفل قرمز دلمه ای خرد شده حاوی تقریبا” سه برابر ویتامین C (190 میلی گرم) نسبت به پرتقال اســت .فلفل دلمه ای قرمز همچنین یک منبع عالی برای ویتامین A اســت که باعث افزایش سلامت چشم می شود .

۳- فلفل دلمه ای سبز

papers 12 میوه و سبزی حاوی ویتامین C ، حتی بیشتر از پرتقال • تغذيه و سلامت • همراه میهنی ها
یک فنجان فلفل دلمه ای سبز خرد شده حاوی ویتامین C کمتر نسبت به فلفل دلمه ای قرمز اســت اما ۱۲۰ میلی گرم ویتامین C موجود در آن شامل ۲۰۰ نسبت از میزان روزانه ی مورد نیاز هر فرد از این ویتامین را تشکیل می دهد.فلفل دلمه ای سبز از طرف دیگر یک منبع عالی از فیبر نیز می باشد .

۴- کلم پیچ (KALE)

کلم پیچ دارای ۸۰٫۴ میلی گرم ویتامین C در یک فنجان می باشد .این نوع کلم همچنین میزان قابل توجهی از مواد معدنی و اسید های چرب را نیز فراهم می کند.
۵- کلم بروکلی
کلم بروکلی فراهم کننده ی ۱۳۲ میلی گرم ویتامین C اســت .علاوه بر این تحقیقات نشان می دهد که بروکلی ممکن اســت خواص ضد سرطان داشته باشد .

۶- انبه ی هندی

Mango Properties amazing ir 1 12 میوه و سبزی حاوی ویتامین C ، حتی بیشتر از پرتقال • تغذيه و سلامت • همراه میهنی ها

تحقیقات نشان می دهد که خوردن انبه ی هندی به پاک کردن سینوس ها، طریقهن کردن پوست و تقویت اســتخوان ها کمک می کند .یک فنجان انبه ی هندی شامل ۸۸٫۳ میلی گرم ویتامین C اســت.

۷- توت فرنگی

یک فنجان از این میوه شامل ۸۴٫۷ میلی گرم ویتامین C اســت .علاوه بر آنکه توت فرنگی برای ارتقای سلامت قلب نیز مفید می باشد ؛ یکی دیگر از مزایای غیرمنتظره ی توت فرنگی آن اســت که به طور طبیعی به سفیدی دندان هایتان کمک می کند.

۸- گل کلم

خوردن یک سر کوچک از گل کلم ۱۲۷٫۷ میلی گرم ویتامین C ، به اضافه ی ۵ گرم فیبر و ۵ گرم پروتئین به بدن شما وارد می کند.

۹- جوانه های بروکسل

Cheap Winter Superfoods To Buy 12 میوه و سبزی حاوی ویتامین C ، حتی بیشتر از پرتقال • تغذيه و سلامت • همراه میهنی ها
این کلم های کوچک حاوی ۷۴٫۸ میلی گرم ویتامین C هستند .اگر شما معمولا با طعم تلخ آن ها دردسر دارید ، شیرینی طبیعی آن ها را به وسیله ی کباب یا سرخ کردن به ارمغان آورید .

۱۰- آناناس

علاوه بر ۷۸٫۹ میلی گرم ویتامین C موجو در آناناس ، این میوه حاوی آنزیمی گوارشی اســت که به تجزیه ی مواد غذایی و کاهش التهاب کمک می کند.این آنزیم که بروملاین (Bromelain) نام دارد یک نوع ضد التهاب طبیعی به شمار می آید .

۱۱- کیوی

حددو دو میوه ی کیوی در بردارنده ی ۱۳۷٫۲ میلی گرم ویتامین C اســت .این میوه ی کرکی همچنین منبعی غنی از پتاسیم و مس می باشد .

۱۲-انبه

علاوه بر ۱۲۲٫۳ میلی گرم ویتامین C موجود در انبه ، این میوه یک منبع عالی از ویتامین A اســت که همانند ویتامین C نقشی کلیدی در ایمنی بدن دارد و علاوه بر این چشمان شما را نیز ســالم نگه می دارد.

تهیه و ترجمه اختصاصی / میهنی ها دات نت / https://baelm.net

loading…

***

ممنون از این که این خبر را در بخش پزشکی و سلامت توما خواندید
بخش پزشکی مجله توما مطالب زیر رو هم به شما پیشنهاد میکند