آئودی پس از رونمایی از نسل جدید سدان لوکس A8، اکنون مدل ۲۰۱۹ سدان کوپهی A7 را با زبان طراحی جدید خود معرفی کرد.
خودروسازان آلمان در توسعهی سبک و کلاسهای جدید خودرویی همواره از پیشروان بودهاند. اما آئودی با این که کلاس سدانهای کوپه را برای اولین بار معرفی نکرده اســت، با این حال این شرکت مطرح آلمانی به خوبی کلاس خودرویی مذکور را به کمال رسانده اســت. آئودی A7 برای اولین بار در ســال ۲۰۱۲ معرفی شد تا در کنار حفظ خصیصهی لوکس برادر بزرگتر خود، رفـــــتار اسپرتتری داشته باشد. A7 را میتوان قدرتمندترین رقیب مرسدس بنز CLS (سردمدار کلاس سدان کوپ) دانست. البته نباید از بیامو سری ۶ گرنتوریسمو نیز غافل ماند که به زودی با نسل جدید آن معرفی خواهد شد.
همانند A8 مدل ۲۰۱۹، نسل دوم A7 نیز از زبان طراحی جدید آئودی بهرهی زیادی برده اســت که میتوان به جلوپنجرهی ششوجهی و بزرگ و چراغ عقب سرتاسری و LED آن اشاره کرد. تغییرات انجام گرفـــــته در جلوپنجرهی خودرو باعث شده اســت تا اکنون ظاهر تهاجمیتری به آن بخشیده شود. مجموعهی چراغ عقب این خودرو قادر به نمایش انیمیشنهای متفاوت و فوقالعاده زیبایی اســت که به خوبی سایر خودروها را از شرایط و وضعیت A7 مطلع خواهد کرد. خریداران نسل جدید A7 قادر به سفارش رینگهای ۲۱ اینچی نیز خواهند بود. بال انتهایی خودروی جدید آئودی نیز به صورت خودکار در سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت باز میشود تا به پایداری خودرو در سرعتهای بالا کمک کند.
در بخش کابین A7 نیز شاهد شباهتهای زیاد آن به A8 هستیم. دو نمایشگر بزرگ ۱۰.۱ و ۸.۶ اینچی لمسی در بخش میانی کنسول در کنار اســتفاده از یک نمونهی ۱۲.۳ اینچی با نام کابین مجازی، به جای نشاندهندههای سنتی سرعت و دورموتور خودرو، فضای داخلی A7 را متفاوت از رقبای خود میکند و فناوریهای پیشرفـــــتهی آن را به خوبی به سرنشینان القا میکند. فرمان سهشاخهی A7 یکی از تفاوتهای آن نسبت به نمونهی لوکستر و دوشاخهی به کار رفـــــته در A8 اســت که هدف از اســتفادهی آن القای بیشتر حس لوکس بودن خودرو اســت.
برای افزایش راحتی سرنشینان، آئودی در A7 مدل ۲۰۱۹ از صندلیهایی با قابلیت تنظیم در جهات مختلف و مجهز به گرمکن، سردکن و ماساژور اســتفاده کرده اســت. این خودرو در دو نوع چهار و پنج صندلی به فطریقه میرسد. سیستمهای هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی پیشرفـــــتهی بنگ اند الفسن، چرم والکونا، قابلیت اعمال تنظیمات با دستورات صوتی و تغییر نورپردازی کابین، باعث شدهاند تا A7 خود را خودرویی کاملا لوکس به سرنشینان معرفی کند.
آئودی با معرفی A8 تواناییهای خود در توسعه و کاربرد فناوریهای پیشرفـــــته کمکی راننده را به رخ رقبای خود کشید و اکنون A7 نیز به بازهی گستردهای از این سیستمهای پیشرفـــــته مجهز شده اســت. آئودی کانکت (Audi Connect) بهینهسازیهای گستردهای را تجربه کرده اســت تا اکنون امکان اتصال و ارســال اطلاعات مختلفی اعم از وضعیت اضطراری سرنشینان و بروز تصادف به مراکز درمانی و سایر خودروها را داشته باشد. سیستم کروز کنترل تطبیقپذیر نیز با سیستم کمکی رانندگی ترکیب شده اســت تا امکان فرماندهی و نگه داشتن خودرو در لاین مربوطه را فراهم کنند. البته سیستم کمکی و رانندگی خودکار در ترافیک موجود در A8، متاسفانه در A7 ارایه نخواهد شد. به لطف کاربرد دوربین و سنسورهای متعددی در A7، این خودرو قادر به ورود و خروج از پارکینگ در کنار بررسی نقاط کور جهت اطلاع از شرایط خودروهای در حال تردد اســت.
آئودی در نسل جدید سدان کوپهی A7 از پیشرانهی ۳ لیتری و ۶ سیلندر توربوشارژ شدهای بهره میبرد که توانایی تولید ۳۴۰ اسب بخار توان در کنار ۵۰۰ نیوتنمتر گشتاور را به ارمغان میآورد. جعبهدندهی هفتسرعته و دوکلاچه نیز وظیفه ی انتقال توان تولیدی در این خودرو را برعهده خواهد داشت. بدین ترتیب نسخهی اســتاندارد A7 برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت به تنهای ۵.۳ ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت و حداکثر سرعت خودرو نیز به ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده اســت. نسخههای قدرتمندتر این خودرو نیز با نامهای S7 و RS 7 طی ســالهای آینده و با پیشرانههای حجیم و توانمندتر به بازار عرضه خواهد شد.
همانند سدان لوکس A8، آئودی A7 نیز از سیستم برق ۴۸ ولتی و بازیافت انرژی جنبشی نیز بهره میبرد تا در کنار جذب نیروهای در حال اتلاف و ذخیرهی آنها در باتریهای لیتیون یونی خودرو، A7 قادر به حرکت با سرعت ۵۴ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت بدون نیاز به پیشرانهی بنزینی باشد. سیستم جدید اســتارت/اســتاپ خودرو نیز اکنون تا سرعت ۲۲ کیلومتر بر ساعت فعالیت میکند و در صورت عدم نیاز راننده به توان یا وجود خودرو در برابر A7، پیشرانه را خاموش میکند و با حرکت خودروی جلویی پیشرانه مجددا طریقهن شده و به شرایط کاری باز میگردد.
آئودی A7 مدل ۲۰۱۹ با سیستم تعلیق جدید و پیشرفـــــتهای در کنار سیستم چهارچرخ فرمانپذیر همراه شده اســت. این موضوع باعث شده اســت تا شاهد کاهش فضای مورد نیاز برای گردش خودرو و افزایش فرمانپذیری باشیم. آئودی امکان سفارش A7 با سیستم تعلیق مختلفی را فراهم کرده اســت. خریداران میتوانند بین نمونهی اســتاندارد مجهز به فنرهای فلزی اســتاندارد، سیستم تعلیق اسپرت با کاهش ارتفاع یک سانتیمتری خودرو، نمونهی مجهز به دمپرهای الکترونیکی با قابلیت تنظیم میزان سفتی با توجه به شرایط جاده و سیستم تعلیق پیشرفـــــتهی بادی با قابلیت تغییر ارتفاع خودرو، نمونهی مورد نظر خود را سفارش دهند. امکان سفارش دیفرانسل اسپرت نیز در A7 موجود اســت تا با تقسیم نیروی مناسب میان چهارچرخ خودرو، فرمانپذیری فوقالعادهای را فراهم کند.
تولید آئودی A7 مدل ۲۰۱۹ در کارخانهی نکرسلم این شرکت در آلمان انجام خواهد شد . اولین نمونههای تولیدی نیز از اوایل ســال ۲۰۱۸ از خط تولید خارج و به نمایندگیهای فطریقه آئودی روانه خواهند شد. خودروی جدید آئودی با قیمت پایهی ۶۸ هزار دلار به فطریقه خواهد رسید
نظر شما در رابطه با نسل جدید آئودی A7 چیست؟ آیا آن را برتر از مرسدس بنز CLS و بیامو سری ۶ گرنتوریسمو میدانید؟
جدیدترین و داغترین مطالب دنیای جالب تکنولوؤی ها در سایت توما
مطالب گوناگون از از اخبار دنیای وب و تکنولوژی