food طرز تهیه خوراک قارچ و گندم خوشمزه

یافتن غذاهای خوشمزه و بدون چربی گاهی سخت به نظر می رسد ، اما در واقع ما از بسیاری از خوردنی های مغذی اطرافمان که سلامتی ما را تامین می کنند غافلیم ، یکی از این خوراکی های ساده و ســالم را به شما معرفی می کنیم .

به نقل میهنی ها به نقل از آی بانو؛ تنها تعداد محدودی از مردم از خواص دانه های مغذی گندم آگاهند هر یک وعده از این خوراک در مقایسه با غلات دیگر مقدار فراوانی پروتئین ، فیبر و ریز مغذی دارد. از آنجایی که دانه ها با یک پوسته پوشیده شده اند، اســتفاده از آفت کش ها برای محافظت از این دانه ها در مقابل حشرات و آلودگی ها ، دردسری ایجاد نمی کند. نکته قابل توجه دیگر در این دستور غذایی وجود قارچ اســت. ۸۰ تا ۹۰ نسبت قارچ از آب اســت و دارای کالری ، سدیم و چربی اندکی می باشد. همچنین منبع فوق العاده پتاسیم ، ریبوفلاوین ، نیاسین و سلنیوم به شمار می رود. همراه با مقدار فراوان سبزی و فلفل دلمه ای کباب شده ، این غذا می تواند غذایی ســالم برای شما باشد.

دستور غذا برای ۴ نفر – هر نفر نصف فنجان

مواد لازم :

  • ۱ عدد پیاز متوسط خرد شده
  • نصف قاشق روغ زیتون
  • یک عدد فلفل دلمه ای قرمز کباب شده
  • یک عدد کدوحلوایی کباب شده – ورقه ورقه شده با ضخامت نیم سانتی متر
  • یک فنجان قارچ کباب شده – شسته شده ، قسمت ساقه آنراجدا کنید
  • سس بالزامیک
  • یک فنجان گندم پخته شده
  • یک عدد لیموی تازه- برای مزه دار کردن
  • یک قاشق چای خوری ریحان تازه – خرد شده
  • یک قاشق چایخوری جعفری تازه- خرد شده

طرز تهیه: پیاز را از وسط به دو نیم کرده لایه های خارجی هر دو تکه را جدا کرده هر کدام از لایه ها را به سه قسمت برش داده و لایه های داخلی پیاز را برای قرار دادن در کنار ظرف نگه دارید. قارچها و کدو حلوایی ورقه شده را داخل یک ظرف ریخته و یک گوشه نگه دارید. در یک تابه بزرگ روغن سرخ کردنی ریخته و پیازهای خرد شده را روی حرارت ملایم سرخ کنید و کمی که نرم شد تابه را از روی حرارت بردارید. ورقه های پیاز، کدو و قارچ ها را کباب کرده مواظب باشید که نسوزند. پیاز ها و کدوهای کباب شده را نگینی خرد کرده ولی قارچها را کمی درشت تر خرد کنید. کلیه سبزیجات کبابی را همراه با گندم داخل یک دیگ کوچک ریخته باهم مخلوط و گرم کنید. ظرف را از روی گاز برداشته و کمی آب لیمو و سبزیجات معطر به آن اضافه نمایید. غذای شما اکنون آماده اســت.

مواد لازم برای سس بالزامیک

  • ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۳قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک
  • ۱ قاشق چای خوری خردل
  • ۲قاشق چای خوری جعفری خرد شده
  • ۱ قاشق چای خوری سیر خرد شده

دستور تهیه:کلیه مواد را داخل یک ظرف کوچک ریخته و به آرامی به آن روغن اضافه کنید و هم بزنید.

کباب کردن فلفل دلمه ای: فلفل را به چهار قسمت برش دهید ، دانه های آنرا همراه با ساقه و سفیدی داخل آن جدا کرده و سپس قسمت پوسته فلفل را روی حرارت نگه دارید تا کمی پف کرده و سیاه شود. فلفل ها را داخل یک کیسه پلاســتیکی قرار داده و اجازه دهید خنک شود. بعد از اینکه خنک شد، از پلاســتیک خارج کرده و پوسته های سیاه آنرا بگیرید و خرد کنید.

farro 2 طرز تهیه خوراک قارچ و گندم خوشمزه

ارزش غذایی هر وعده

  • کالری :۲۲۰
  • چربی اشباع شده:۱٫۵ گرم
  • سدیم :۳۰ میلی گرم
  • فیبر:۴ گرم
  • قند:۱۰ گرم
  • کلسترول:۰
  • کربوهیدرات: ۲۶ گرم

آشپزی لدت بخشه وقتی هر چی بخوای در بخش آشپزی توما داری
جدیدترین و بهترین طریقه ها و مطالب در مورد آشپزی و خانه داری
این آموزش و آشپزی از سایت توما انتشار بافته