شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید خیلی تصوراتی که از خوراکی‌های اطرافتان تا امروز داشتید کاملا غلط و غیر علمی بوده اند. با خواندن این گزارش برخی از این باورها را فراموش کنید.

میهنی ها| شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید خیلی تصوراتی که از خوراکی‌های اطرافتان تا امروز داشتید کاملا غلط و غیر علمی بوده اند. با خواندن این گزارش برخی از این باورها را فراموش کنید.

۱. ویتامین سی شما را از سرماخوردگی نجات می‌دهد
تحقیقات جدید نشان داده ویتامین سی هیچ تضمینی برای جلوگیری از سرماخوردگی نیست. مگر برای اسکی‌بازها، قهرمان‌های ماراتن و سربازانی که تمرینات سخت در هوای قطبی دارند.

 166337 225 باورهای بسیار رایج و غلط درباره خوراکی‌ها

ویتامین سی هیچ تضمینی برای جلوگیری از سرماخوردگی نیست

 

۲. خوردن کرفس شما را لاغر می کند
اینکه کرفس کالری منفی دارد و باعث لاغری می شود باور اشتباهی اســت اما چون در هر وعده کمتر از ۱۰ کالری دارد می‌تواند به لاغری شما کمک کند.

166338 237 باورهای بسیار رایج و غلط درباره خوراکی‌ها

کرفس شما را لاغر می کند

۳. حبوبات باید با دانه خورده شوند
این فکر هم کاملا اشتباه اســت. شما با خوردن ترکیبی از اسیدهای آمینه در طول روز می‌توانید مواد مغذی کافی را به بدن برسانید. مواد پروتئینی زیادی غیر از گوشت هستند که در این زمینه به شما کمک می‌کنند. اما این درست اســت که لوبیا و حبوبات با دانه‌هایشان منبع قوی برای تامین پروتئین، فیبر، آهن، پتاسیم ویتامین ب و سایر مواد مفید هستند در حالیکه اصلا چربی ندارند.

166339 616 باورهای بسیار رایج و غلط درباره خوراکی‌ها

  حبوبات باید با دانه خورده شوند

۴. هویج خام مفید تر اســت
دقیقا برتصــویر. هویج وقتی پخته می شود در اثر فرایند پخت دیوار سخت سلولی که بتاکاروتن را پوشش می‌دهد می‌شکند و در واقع مفیدتر از هویج خام اســت.

166340 856 باورهای بسیار رایج و غلط درباره خوراکی‌ها

هویج پخته مفید تر از هویج خام اســت

۵. پوست مرغ را جدا کنید
جدا کردن پوست مرغ برای کم کردن کالری و چربی هیچ تاثیری ندارد. کباب کردن یا پختن مرغ با پوست به حفظ آب طبیعی آن کمک می کند. مرغ را با پوست بپزید و زمان سرو آن را جدا کنید.

166341 191 باورهای بسیار رایج و غلط درباره خوراکی‌ها 

مرغ را با پوست بپزید

۶. تخم مرغ را به خاطر کلسترول نخورید
این باور غلط در مورد تخم مرغ که باعث بالا رفـــــتن کلسترول می شود کاملا اشتباه اســت. برتصــویر، تخم مرغ منبع غنی و ارزانی برای خیلی از مواد و ویتامین‌هاســت. همیشه در یخچال این منبع پر از روی و آهن، آنتی اکسیدان ها، لووتیان و زاکسنتین، ویتامین D و کولین‌های شیمیایی تقویت‌کننده مغز را داشته باشید و سعی کنید با کنترل چربی اشباع در رژیم غذایی خود، کلسترول را کنترل کنید.

166342 833 باورهای بسیار رایج و غلط درباره خوراکی‌ها 

تخم مرغ منبع غنی و ارزانی برای خیلی از مواد و ویتامین هاســت

۷. کربو هیدرات کمتر،سلامت بیشتر
اتفاقا هرچه کربو هیدرات ســالمتری در غذاهای شما باشد،سلامتی تان تضمین شده تر اســت. در۷ تحقیق جدید و حیاتی نشان داده شد که زنان و مردانی که دانه های غلات را می خورند ۲۰تا۳۰ نسبت کمتر در معرض حمله های قلبی هستند. پژوهش دیگری به طور جداگانه در ســال۲۰۱۰ بر روی۱۳۰۰۰ بزرگســال انجام شد که همه انها دانه های غلات مصرف می کردند،همه آنها وزن کمتری نسبت به دیگران داشتند.

 166343 933 باورهای بسیار رایج و غلط درباره خوراکی‌ها

هرچه کربو هیدرات ســالمتری در غذاهای شما باشد،سلامتی تان تضمین شده تر اســت

۸. از کره گیاهی(مارگارین)اســتفاده کنید
خیلی ها فکر می کنند اســتفاده از کره گیاهی به جای کره های دیگر به سلامتی آنها کمک می کند. در صورتی که کره و مارگارین کالری های مشابهی دارند.در بعضی از انواع مارگارین ها از روغنهایی با ترانس بالا و خیلی چرب اســتفاده می شود که می تواند سلامتی شما را به خطر بیاندازد.در انتخاب مارگارین دقت کنید،حتما با چربی پایین باشد.

166344 254 باورهای بسیار رایج و غلط درباره خوراکی‌ها 

کره و مارگارین کالری های مشابهی دارند

۹. آجیل را فراموش کنید
آجیل یکی از بهترین منابع غلات و پروتئین برای بدن شماســت،به شرطی که حد خوردن را رعایت کنید.تحقیقاتی در دانشگاه هاروارد انجام شد که زنانی که آجیل مصرف می کنند ۲۰نسبت کمتر از زنان دیگر در معرض ابتلا به دیابت نوع دو هستند.از طرف دیگر خوردن آجیل شما را ار خطر حمله های قلبی محافظت می کند.

166345 262 باورهای بسیار رایج و غلط درباره خوراکی‌ها 

آجیل شما را از خطر حمله های قلبی محافظت می کند

۱۰. غذاهای چینی مضر اســت
این یک دلیل علمی نیست که مصرف غذاهای چینی باعث بیماری و سر درد می شود.شاید این یک واکنش فردی به مواد موجود در این غذاها باشد.

166346 598 باورهای بسیار رایج و غلط درباره خوراکی‌ها 

مصرف غذاهای چینی باعث بیماری و سر درد می شود

۱۱. نوشیدنی گازدار مضر اســت
آبهای گازدار با برگی از لیمو و آهک به سلامتی شما و رفع تشنگی کمک زیادی می کند، نه تنها هیچ آسیبی به شما نمی‌زند بلکه سوداها برای کاهش وزن، فشارخون بالا و بسیاری دردسرات دیگر مفیداند.

166347 972 باورهای بسیار رایج و غلط درباره خوراکی‌ها 

سوداها هیچ آسیبی به شما نمی زند

۱۳. مبتلایان به دیابت شیرینی را ترک کنند
در یک شرایط نرمال شیرینی خوردن به میزان کم و گاه به گاه دردسری ندارد.اتفاقا خوردن اندکی شیرینی برای تنظیم قند خون و رسیدن کربو هیدرات خوب اســت.بهتر اســت به جای غذاهای چرب ناســالم از میان وعده های مفید حتی شیرین اســتفاده کنید.

 166348 350 باورهای بسیار رایج و غلط درباره خوراکی‌ها

خوردن اندکی شیرینی برای تنظیم قند خون خوب اســت

۱۳. آب کرن بری برای عفونت مجاری ادرار مفید اســت
کرن بری هیچ کمکی به برطرف کردن عفونت‌های مجاری ادرار نمی‌کند، این عفونت‌ها باید با آنتی بیوتیک درمان شوند. اما نوشیدن آب این میوه و مصرف مرتب مکمل‌ها از ابتلا به این عفونت‌ها جلوگیری می‌کند. در آب میوه‌ها ترکیبانی هست که از چسبیدن باکتری‌ها به دیواره مثانه جلوگیری می‌کند.

166349 357 باورهای بسیار رایج و غلط درباره خوراکی‌ها 

 کرن بری هیچ کمکی به برطرف کردن عفونت‌های مجاری ادرار نمی‌کند


۱۴. زمان سرماخوردگی شیر ننوشید

رونالد مک کوی اســتاد ارشد پزشکی و سخنگوی دانشکده میهنی ها عمومی اســترالیا می‌گوید این حقیقت کاملا اشتباه اســت که مواد موجود در شیر باعث تشدید بیماری سرماخوردگی می شود. بنابراین نیازی نیست خوردن آن را در زمان بیماری قطع کنید.

166350 986 باورهای بسیار رایج و غلط درباره خوراکی‌ها 

مواد موجود در شیر باعث تشدید بیماری سرماخوردگی نمی‌شود

۱۵. غذاهای تند باعث زخم معده می‌شوند
ادویه جات و ترشی‌های تند به هیچ وجه ایجاد زخم در معده نمی کند، بلکه امروز ثابت شده تنها تعدادی باکتری هستند که باعث این نوع زخم‌ها می شوند. ادویه‌جات تند فقط حرکات روده را تحریک می کنند که بعضی‌ها این را با زخم معده اشتباه می گیرند.

166351 910 باورهای بسیار رایج و غلط درباره خوراکی‌ها 

غذای تند باعث زخم معده نمی‌شوند

۱۶. سرماخوردگی و تب و رژیم غذایی
هیچ دلیل پزشکی برای پرهیز در زمان سرماخوردگی وجود ندارد. ممکن اســت اشتهای شما کم باشد ولی سعی کنید هرچه را می توانید تحمل کنید بخورید. در واقع زمان بیماری شما بیشتر به غذا احتیاج دارید چون متابولیسم بدنتان بالاتر اســت.

 166362 223 باورهای بسیار رایج و غلط درباره خوراکی‌ها

دلیل پزشکی برای پرهیز در زمان سرماخوردگی وجود ندارد

۱۷.غذاهای کم چرب همیشه بهتر اســت
در مورد گوشت و محصولات لبنی هرچه چربی کمتر باشد بهتر اســت. اما در مورد غذاهای فرآوری شده و بسته بندی این موارد صدق نمی کند. برای تولید این محصولات باید چربی ســالم آن را حذف کنند و مواد ناســالم نگه دارنده و شکر به آن اضافه کنند. بسیاری از شرکت‌ها با این افزودنی‌ها مقابله می‌کنند. در حال حاضر اکثر متخصصان تغذیه معتقدند که بهتر اســت از غذاهای مصنوعی بدون چربی اجتناب کنید و در عوض از غذاهایی با چربی ســالم مانند آجیل اســتفاده کنید.

166352 809 باورهای بسیار رایج و غلط درباره خوراکی‌ها 

غذاهای کم چرب همیشه بهتر اســت

۱۸. میوه های کنسروی تازه و ســالم نیست
جالب اســت بدانید میوه‌هایی که کنسرو می شوند بلافاصله پس از برداشت محصول در قوطی ها قرار می گیرند، و تمام تازگی را با خود نگه می دارند. اما میوه های دیگر مراحل طولانی را سپری می‌کنند تا به دست شما برسند و در واقع آنها هستند که از تازگی دور شده اند. در طول حمل و نقل و ذخیره سازی، آنزیم‌های طبیعی در میوه‌ها و سبزیجات تازه تولید شده که سبب از دست رفـــــتن مواد مغذی می‌شوند.

166353 767 باورهای بسیار رایج و غلط درباره خوراکی‌ها 

میوه هایی که کنسرو می شوند تمام تازگی را با خود نگه می دارند

۱۹. هویج برای تقویت بینایی مفید اســت
این باور غلط از زمان جنگ‌های جهانی ایجاد شد که سربازان انواع سبزیجات را می خوردند و برای تقویت بینایی از هویج اســتفاده می کردند. در واقع چنین چیزی از نظر علمی صحت ندارد. هویج تنها به دلیل داشتن ویتامین آ می‌تواند به بدتر نشدن بینایی کمک کند.

166354 166 باورهای بسیار رایج و غلط درباره خوراکی‌ها 

 به دلیل داشتن ویتامین آ می تواند به بدتر نشدن بینایی کمک کند

منبع: reader`s digest

داغترین اخبار و رویداد های ایـــران و خارج
این مطلب در این ساعت از سایت توما در بخش خبری ارســال گردیده اســت
این بخش شامل خبر های ورزشی نیز میباشد
میتوانید خبر فوق را به اشراک بگذارید