یک منبع آگاه در سفارت کشورمان در بانکوک با اشاره به انتشار خبری مبنی بر سرگردانی دو گردشگر ایـــرانی در پی حمله یک فیل به آنها با تاکید بر این‌که “سفارت ایـــران در تایلند هیچ‌گاه درخواســت کمک این افراد را رد نکرده اســت” گفت:‌ طبق اسناد و مدارک موجود آژانس گردشگری مورد نظر، رسیدگی‌های لازم به این دو گردشگر انجام شده و اسناد و مدارکی دال بر رضایت آنها نسبت به اقدامات این آژانس ارائه شده اســت.

 161305 809 پاسخ سفارت ایـــران در تایلند به ادعای زوج گردشگر

 

یک منبع آگاه در سفارت کشورمان در بانکوک با اشاره به انتشار خبری مبنی بر سرگردانی دو گردشگر ایـــرانی در پی حمله یک فیل به آنها با تاکید بر این‌که “سفارت ایـــران در تایلند هیچ‌گاه درخواســت کمک این افراد را رد نکرده اســت” گفت:‌ طبق اسناد و مدارک موجود آژانس گردشگری مورد نظر، رسیدگی‌های لازم به این دو گردشگر انجام شده و اسناد و مدارکی دال بر رضایت آنها نسبت به اقدامات این آژانس ارائه شده اســت.

به نقل ایسنا، این مقام آگاه در ادامه با اظهار تاسف از بیان یک طرفه واقعه از سوی این دو گردشگر که یک زن و شوهر هستند گفت: ما هم از اینکه برای دو شهروند کشورمان در سفری سرگرمی چنین سانحه‌ای رخ داده اســت ناراحت هستیم ولی این حادثه در شهر پوکت که از بانکوک فاصله دارد اتفاق افتاد. تماسی که آنها با ما گرفـــــتند از فاصله ۸۴۰ کیلومتری بوده اســت.

وی ادامه داد: به خاطر این‌که امکان حضور در محل برای ما وجود نداشت سفارت از آنها خواســت تا اطلاعات تکمیلی، شرح واقعه و شماره تماسی از خودشان برای سفارت ارســال کنند که متاسفانه چنین تماسی گرفـــــته نشد و اطلاعاتی از آنها برای ما ارســال نشد. بخش کنسولی سفارت برای خدمات دهی تاسیس شده بنا بر این این‌که دو نفر ادعا کردند به آنها گفته شده دیگر تماسی با سفارت نگیرند، صحت ندارد چرا که وظیفه ماســت تا پاسخگو باشیم.

این منبع آگاه گفت: گزارش ایسنا را خواندم. متاسفانه پر از اطلاعات کذب اســت؛ چرا که این خانوم و جناب آقا امضا داده‌اند که از شرایط و مراقبت‌های انجام شده رضایت داشتند. من با نماینده آژانس مسافرتی آنها صحبت کردم. آنها دست خطی مبنی بر این‌که پس از حادثه‌ای که برای این دو نفر اتفاق افتاده اســت به بیمارستان منتقل شده‌اند، دادند. این خانوم و همسرشان این رضایت‌نامه را امضا کرده و در آن اعلام کرده‌اند که (در بیمارستان) به خوبی از نظر پزشکی به آنها توجه شده و تمام هزینه‌ها را خودشان (آژانس گردشگری) پرداخت کرده اســت. در ادامه هم تایید کرده‌اند که در سانحه اتفاق افتاده تلفن همراه آنها شکسته و آژانس گردشگری مورد نظر موبایل‌شان را به شرکت سونی برده و یک تلفن همراه ســالم به آنها تحویل داده اســت و تکرار می‌کنم که در انتها این متن را امضا کرده‌اند.

وی ادامه داد:‌ آژانس توریستی که این دو گردشگر را به تایلند برد اســت، فقط به ایـــرانی‌ها خدمات نمی‌دهد بلکه گردشگرانی از سراسر دنیا به آنها مراجعه می‌کنند و حتی اگر در یک مورد هم ضعیف عمل کند کل تجارتشان زیر سوال می‌رود. این شرکت حرفه‌ای و تمام اظهار رضایت‌ها آنها را به صورت مکتوب جمع‌آوری و یک کپی از آنها را برای ما ارســال کرده اســت که ما هم برای وزارت امور خارجه ارســال خواهیم کرد.

این منبع آگاه با اشاره به شکایت این خانوم و جناب آقا که بر اساس آن ادعا کرده‌اند پس از سانحه در تایلند از سوی آژانس گردشگری آنها و سفارت ایـــران مورد بی‌توجهی قرار گرفـــــته‌ و نزد پلیس رفـــــته و شکایتی تنظیم کرده‌اند گفت: پس از این شکایت، آژانس توریستی با حضور پلیس مبلغ تعیین شده را پرداخت کرده و رضایت این زوج را جلب کرده‌اند، حتی تصــویر این واقعه هم موجود اســت.

وی ادامه داد: متاسفانه اظهارات آنها مملوء از کذب و دروغ اســت. تمامی اسناد مورد اشاره به فارسی و همراه با تصــویر موجود اســت. برای مثال در تصــویر مشخص اســت که آنها در اداره پلیس حضور یافتند و مبلغ موردنظر به آنها پرداخت شده اســت. علاوه بر این آنها گفته‌اند که هفت روز در بیمارستان بستری بوده‌اند در حالی که طبق اسناد تنها سه روز در بیمارستان بوده‌اند.

این منبع آگاه در سفارت خاطرنشان کرد:‌ سفارت‌خانه‌های کشورمان هیچ‌گاه به مراجعان نمی‌گویند که با آنها تماس نگیرند. آنها همین اظهارات را در رابطه با آژانس گردشگری هم داشتند که آژانس هم می‌گوید چنین رفـــــتاری با آنها نداشته اســت.

داغترین اخبار و رویداد های ایـــران و خارج
این مطلب در این ساعت از سایت توما در بخش خبری ارســال گردیده اســت
این بخش شامل خبر های ورزشی نیز میباشد
میتوانید خبر فوق را به اشراک بگذارید