برای یک خریدار که توان معقولی به لحاظ پردات دارد و در رده محصولات اقتصادی می‌تواند خرید کند، نشستن پشت فرمان برند لاکچری ب.ام.و یک رویاســت غافل از اینکه هزینه نگهداری این اتومبیل با توجه به نبود خدمات پس از فطریقه رسمی این برند در ایـــران و افت شدید کیفیت خودرو پس از ۵ســال، تا ۴ برابر یک خودروی اقتصادی مثل کیا اســت

میهنی ها| برای بسیاری از افراد حتما پیش آمده که هنگام خرید خودروی نو، به فکر سر زدن به بازار محصولات دسته دوم بیفتند. حیاتیترین گزاره در ذهن این افراد برای تمایل پیدا کردن به یک اتومبیل کارکرده و ارجح دانستن آن در مقایسه با یک خودروی نو، وسوسه‌ای اســت که خودرویهای یک رده بالاتر با آپشن‌های بیشت، موتور قوی‌تر و برند و ظاهر لوکس‌تر و خاص تر برای فرد به همراه دارند، اتفاقی که گاها به یک فاجعه منجر می‌شود. البته همیشه خرید از بازار خودروهای دسته دوم بد نیست و با یک آگاهی نسبی از مدل‌ها، سطح هزینه‌ها و سابقه‌ تاریخی‌شان، می‌توان مدل‌های متناسب و با ارزشی به دست آورد اما در مقابل، در بسیاری از مواقع نتیجه چیزی که ما فکر می‌کنیم نیست و این به ضعف آگاهی ما برمی‌گردد.

به نقل هفت صبح، حیاتی‌ترین موضوع تفاوت رده‌ تولید هر برند اســت که بسته به سطوح اقتصادی، پیمیوم یا نیمه‌لوکس، و لوکس، قیمت، تجهیزات و البته هزینه‌های نگه‌داری متفاوتی داشته که کمتر به ان توجه می‌شود. برای یک خریدار که توان معقولی به لحاظ پردات دارد و در رده محصولات اقتصادی می‌تواند خرید کند، نشستن پشت فرمان برند لاکچری ب.ام.و یک رویاســت غافل از اینکه هزینه نگهداری این اتومبیل با توجه به نبود خدمات پس از فطریقه رسمی این برند در ایـــران، تا ۴ برابر یک خودروی اقتصادی مثل کیا اســت. خواندن این گزارش کمک می‌کند اگر خواســتید ماشین دسته دوم بخرید سراغ این هفت محصول نروید.


مرسدس بنز سی‌ال‌اس ۳۵۰ مدل ۲۰۱۲

قیمت: ۵۰۰ -۶۰۰ میلیون تومان

خودروی صفر کیلومتر جایگزین: ب.ام.و ۷۳۰ ال‌آی

157951 699 این هفت مدل پردردسر را نخرید 

سدان فوق‌لوکس مرسدس بنز یک دستگاه پولخواری واقعی اســت که اگر به اندازه کافی متمول نباشید شما را ورشکسته می‌کند. هزینه سرویس موتور این خودرو که در هر ســال باید انجام شود چیزی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان اســت و یک تعمیر جزئی موتور، سیسم تعلیق و یا بخش طریقهنایی، که عمدتا در پایان سه ســال برای هر خریدار ایکس۳ می‌شود پیش می‌آید تا ۵۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. از هزینه تعویض روغن و فیلترها هم نمی‌توان به سادگی گذشت چرا که در هر بار تعویض مبلغی گزاف و حدودا ۲میلیون تومانی را به مالک تحمیل می‌کند. یور مکانیک در یک دوره پنج تا ۱۰ ســاله خبر از هزینه‌ای ۳۱ هزار دلاری برای محصولات متوسط مرسدس داده که در مورد سی‌ال‌اس قطعا دو تا پنج برابر اســت. افت قیمت این ماشین نیز هر سه ســال بسیار شدید و حدود ۲۰ نسبت اســت.


ب.ام.و ایکس۳ مدل ۲۰۱۴

قیمت : ۲۶۰ میلیون
خودروی صفر کیلومتر جایگزین: کیا سورنتو۲۰۱۷

157952 588 این هفت مدل پردردسر را نخرید

بدترین ماشین‌های دسته‌دوم برای خریدار ایـــرانی خودروهای آلمانی هستند که به دلیل تفاوت بسیار زیاد آب و هوایی ایـــران با اروپا، خودروهای ساخت آلمان را سریعا مستهلک می‌کند. این را بگذارید کنار گزارش موسسه اروپایی یور مکانیک (Your mechanic) که بدترین برند در حوزه هزینه های نگهداری را ب.ام.و با هزینه ۱۸ هزار دلاری در یک دوره پنج تا ۱۰ ســاله اعلام کرده اســت. موتور ۲۸۰۰سی‌سی مدل ۲۰۱۴ ب.ام.و ایکس۳ در ایـــران بعد از سه ســال چیزی نزدیک به ۳۰ میلیون تومان هزینه روی دست شما می‌گذارد که واقعا میخکوب کننده اســت. البته هیچ چیز بدتر از تعمیر جعبه دنده یک ب.ام.و نیست که بین عمده خودروهای ب.ام.و با عمر بالای ۵ ســال شایع می‌شود. در عین حال افت قیمت این ماشین هر سه ســال حدود ۱۵ نسبت اســت.


ولوو وی ۴۰

قیمت:۲۰۰ میلیون
خودروی صفر کیلومتر جایگزین: رنو تالیسمان ای۳

157953 794 این هفت مدل پردردسر را نخرید

هزینه نگهداری این هاچ‌بک بزرگ سوئدی واقعا زیاد و خارج از تحمل اســت و چندین برابر یک مدل از محصولات هم‌رده مثل آلفا رومئو جولیتا اســت. البته این خودرو هنوز هم در مقایسه با ب.ام.و هزینه نگهداری کمتری دارد اما گزارش یورمکانیک خبر از یک هزینه ۵/۱۲ هزار دلاری برای تعمیرات و نگهداری این خودرو به مدت سه ســال پس از خرید می‌دهد. افت قیمت این ماشین هر سه ســال حدود ۱۰ نسبت اســت.


ب.ام.و ۵۳۰ مدل ۲۰۰۷

قیمت: ۱۵۰میلیون
خودروی صفر کیلومتر جایگزین: آلفا رومئو میتو

157954 591 این هفت مدل پردردسر را نخرید 

سدان انقلابی شرکت ب.ام.و که توسط کریس بنگل طراح و معمار معروف طراحی شد، بدترین گزینه ممکن با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان اســت که گرچه سواری باکیفیت و اتاق راحتی داشته اما نگهداری آن کمرشکن اســت. بدترین خبر درباره ۵۲۵ آی این اســت که اگه تعمیر موتور و سایر بخش‌های فنی بنا به چک لیست کارخانه سازنده انجام نشود و یا دقت لازم صورت نگرفـــــته باشد، شرایط ۵۳۰ بدتر شده و نگهداری این خودرو بارهم پر هزینه‌تر می‌شود. متاسفانه اشکال در بوشینگ های جلو و عقب و پمپ هیدرولیک فرمان یا معضلات تعمیر گیربکس اتوماتیک در این خودرو با این سن شایع هست و برای همین پمپ هیدرولیک یا بوشینک نزدیک یک میلیون تومان باید هزینه کنید. افت قیمت این ماشین هر سه ســال حدود ۱۵ نسبت اســت.


کیا سول ۲۰۱۴

قیمت: ۱۰۰میلیون
خودروی صفر کیلومتر جایگزین :هیوندای اکسنت

157958 171 این هفت مدل پردردسر را نخرید
 

به خرید این خودرو فکر نکنید. این جعبه کره‌ای که در یونگ چنگ چین و گوانگ کره‌جنوبی مونتاژ می‌شود خودرویی به شدت پردردسر اســت که بیش از یک محصول اقتصادی خرج روی دست شما می‌گذارد. گارش‌های بسیاری از خریداران سول وجود دارد که از بحران کمبود قطعه، ایراد مداوم سیستم تعلیق و تعویض گاه و بی گاه فنر عقب گلایه دارند. جالب اســت بدانید که در فهرست یورمکانیک، کیا در میانه جدول قرار داشته و خبر می‌دهد هر فرد با خرید محصولی از کیا، با هزینه نگه‌داری ۹ هزار دلار برای یک دوره پنج تا ۱۰ ســاله روبرو اســت. افت قیمت این خودرو هر سه ســال حدود ۱۰ نسبت اســت.


بسترن بی۵۰ مدل ۹۲

قیمت: ۵۰ میلیون
خودروی صفر کیلومتر جایگزین: دنا پلاس

157956 829 این هفت مدل پردردسر را نخرید 

این ماشین یک فاجعه بشری اســت و به غیر از عیب و ایرادات طراحی و ایمنی، دردسر کیفیت مونتاژ و دوام دارد. افت قیمت این خودروی چینی هر سه ســال حدود ۱۰ نسبت اســت. تجربه تعویض رادیاتور، سرسیلندر و تعمیر موتور در کیلومتر زیر ۷۵ هزار بین خریداران این خودرو یک مورد مشترک اســت و متاسفانه به دلیل نبود قطعات این خودرو در بازار و نیزکیفیت ساخت پایین قطعات گیربکس وموتور، عمدتا هزینه تعویض قطعه به خریداران تحمیل می‌شود. یک برآورد کلی نشان می‌دهد این مدل با کارکرد ۶۰ هزار کیلومتر، پس از سه ســال چیز نزدیک به ۵ میلیون تومان هزینه روی دست شما می‌گذارد.


پروتون ایمپین مدل ۲۰۱۲

قیمت: ۳۰ میلیون
خودروی صفر کیلومتر جایگزین: پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس

157950 587 این هفت مدل پردردسر را نخرید 

در رده قیمتی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان انبوهی خودروی ایـــرانی وجود دارد اما گاها یک خریدارا که از مدل های تکراری به سطوح امده دست به انتخابی عجیب می‌زند و پروتون ایمپین می‌خرد و به معنی دقیق کلمه بدبخت می‌شود. علاوه بر اینکه تعمیرکاران مجرب چندان زیادی برای یان مارک در کشور وجود ندارد، وارداتی بودن قطعات ایمپین باعث شده تا گاها هزینه تعمیر موتور این خودرو تا ۳ برابر یک سمند ال.ایکس درآید. مثل همیشه نمونه‌های اتومات این خودرو یک فاجعه تمام عیار بوده و تعمیر کردن آن کار طاقت فرسایی اســت. افت قیمت این خودروی مالزیایی هر سه ســال حدود ۱۰ نسبت اســت.

داغترین اخبار و رویداد های ایـــران و خارج
این مطلب در این ساعت از سایت توما در بخش خبری ارســال گردیده اســت
این بخش شامل خبر های ورزشی نیز میباشد
میتوانید خبر فوق را به اشراک بگذارید