44rbz2c طرز تهیه خوراک سبزی

طرز تهیه خوراک سبزی

در این مطلب از مجله آنلاین میهنی ها طرز تهیه خوراک سبزی را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

خوراک سبزی یک نوع خوراک رژیمی بدون گوشت می باشد..

مواد لازم:

آلوی خشک – ۱۰ تا ۱۲ عدد (۵۰ گرم) ۱۰۰ کالری

گوجه فرنگی متوسط – ۲ عدد (۱۰۰ گرم) ۲۲ کالری

گرد لیمو عمانی و دارچین کمی

پیاز متوسط – ۲ عدد (۱۰۰ گرم) ۶۴ کالری

به کوچک – ۱ عدد (۱۰۰ گرم) ۶۱ کالری

هویج متوسط – ۲ عدد (۱۰۰ گرم) ۳۹ کالری

جمع کل کالری: ۲۸۶ کالری

طرز تهیه:

در صورت امکان بهتر است ، این نوع غذا در ظرف نسوز ، متناسب با مواد طبخ شود،که شکل آن بهم نخورد و با همان ظرف سر میز گذاشته شود.

هویج و پیاز را پوست کنده به شکل حلقه می بریم و به را به صورت ۴ قاچ بریده ، قسمت تخم و سفتی وسط آن را می گیریم و مانند پره های پرتقال خرد می کنیم. آلوی خشک را شسته ، آماده می گذاریم.

در ظرف ، اول یک ردیف پیاز می ریزیم ، کمی از پیاز را نگاه می داریم .روی پیاز ، ابتدا هویج ، بعد به و سپس آلو می ریزیم و روی آلو را با بقیه پیاز می پوشانیم.

کمی گرد لیمو و دارچین روی آن می پاشیم و گوجه فرنگی ها را حلقه کرده ، در آخر کار روی سایر مواد می چینیم.

نصف استکان آب از کنار ظرف به داخل آن می ریزیم. در ظرف را می بندیم و ظرف را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا جوش بیاید. بعد حرارت را ملایم تر می کنیم ، به حدی که از جوش نیفتد.

چون این خوراک کم آب است ، اگر آتش تند باشد قبل از اینکه بپزد آب آن تمام می شود و می سوزد. به طور کلی غذاهای بی گوشت باید با آب کمتری پخته شود که خوشمزه تر باشد و وقتی پخته شد اب نداشته باشد.